Monday, October 17, 2011

Looking Forward

-Two words from my respected friend-






Walaupun sedikit menyedihkan tapi bagiku sememangnya benar.
Walaupun sedikit mengguris hati tapi bagiku sememangnya benar.
            
Angan-angan bak impian terbang tinggi jatuh ke bumi. Kawanku mengatakan hidup perlu diteruskan walaupun jauh berliku-liku. Perkara yang sudah terjadi takkan berubah kembali. Bukan aku tak mahu menerima takdir Allah tapi hati ini sesekali ini tidak mahu mengalah. Namun aku mula sedar perubahan perlu aku lakukan. Sedikit demi sedikit beransur pergi walaupun masih meninggalkan parut kepada aku.


Bukanlah setiap kemajuan itu perubahan, tetapi setiap perubahan bermula dengan kemajuan. Kata-kata ini aku akan sentiasa pegang agar setiap perbuatan yang aku lakukan akan sentiasa istiqamah lebih-lebih lagi dalam perjuangan yang sedang aku tempuh.


Sesekali juga aku teringat kata-kata daripada ayahku. Perubahan yang perlu dilakukan bukanlah senang, kadang-kadang kita terpaksa melawan arus kemodenan yang selalu melalaikan. "Eliminate the disturbance is the key to sucess".



Namun yang paling penting bagiku adalah hubungan kita dengan sang pencipta. Aku tidak mahu melihat dari sudut pandangan yang mengatakan usaha semata-mata kerana akhirnya kita akan kembali kepada Allah sebagai jalan terakhir. Rezeki itu luas namun aku sedar rezeki itu bukan padaku untuk kali ini.




Cute little girl on walking path
        









Unsuccesful is the time to looking forward. Looking forward is quite important.
Though for this little girl does not really matter as her path is free of obstacles.











No comments:

Post a Comment